وب سایت ستایش

ساخت وبلاگ

یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در سراسر جهان اسنپ چت است که قابلیت‌های مختلف و جالبی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

 

امروزه دنیای ما در اینترنت غوطه‌ور شده و انسان زمان حال در دنیای مجازی زمان زیادی صرف می‌کند. یکی از دلایل حضور افراد در اینترنت شبکه‌های اجتماعی هستند که می‌توانند چشمان کاربران را ساعت‌ها به خود خیره کنند. از معروف‌ترینشان می‌توان به اینستاگرام، تیک‌تاک، فیسبوک و اسنپ چت اشاره کرد. در مقاله‌ی پیش‌رو سعی می‌کنیم مورد آخر را به‌طور کامل معرفی کنیم تا آن را بیشتر بشناسید.

محبوبیت اسنپ چت در میان کاربران سراسر جهان و علی‌الخصوص در میان جوانان، به‌شدت افزایش پیدا کرده؛ اما ممکن است کار کردن با آن، کمی سخت به نظر برسد. در مقاله‌ی پیش‌رو قصد داریم اطلاعات مهمی درباره اسنپ چت، روش کار کردن با آن و سایر نکات قابل توجه درباره این شبکه‌ی اجتماعی را بیان کنیم.

وب سایت ستایش...

ما را در سایت وب سایت ستایش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ستایش setayesh12 بازدید : 106 تاريخ : يکشنبه 28 اسفند 1401 ساعت: 13:12

 

توییتر یکی از شبکه های اجتماعی محبوبی است که با اختلاف خیلی کم در کنار غول هایی مثل اینستاگرام و فیسبوک و یوتیوب قرار گرفته است .

یکی از مشکلاتی که احتمال رخ دادن آن برای همه شبکه های اجتماعی زیاد است، هک شدن است. هکر های شبکه های اجتماعی به دو دسته هکر هایی که قصد هک کردن خود شبکه اجتماعی را دارند و هکر هایی که اکانت های کاربران را هک می کنند.

برای مثال هنوز کسی موفق به هک کردن سرور های اینستاگرام، تلگرام، فیسبوک یا حتی واتساپ نشده است. توییتر نیز تا چند سال پیش در این لیست حضور داشت که به واسطه ماجرای هک شدن سلبریتی ها در توییتر، از این لیست بیرون آمد. 

 

در واقع هک شدن اکانت در شبکه های اجتماعی نیز یکی از ترسناک ترین رویداد های حال حاضر جهان در بین مردم و کاربران دنیای مجازی است و بسیاری از افراد به دنبال راه هایی هستند که امنیت اکانت خود در این نرم افزار ها را افزایش دهند.

 

⭐️ کنترل توییتر دیگران

 اولین لایه امنیتی را حفظ کنید 

اولین ، ساده ترین و موثرترین راهی که معمولا برای حفظ امنیت حساب های کاربری در سایر شبکه ها به ذهن ما میرسد استفاده از یک رمز پیچیده و غیر قابل حدس زدن می باشد.

مقاومت پسورد به سه عامل خیلی مهم بستگی دارد : 

  1. طول رمز

  2. پیچیدگی و استفاده از کاراکتر های مختلف

  3. غیر قابل پیش بینی بودن

برای امنیت بیشتر اکانت تان، شما باید از رمزی استفاده کنید که شامل عدد و نمادها باشد و بیشتر از 10 کاراکتر داشته باشد.                و البته سعی کنید رمز عبورتان در شبکه های مختلف متفاوت باشند، زیرا در صورت یکسان بودن با هک کردن یک اکانت شما می توانند به اطلاعات سایر حساب هایتان هم دسترسی پیدا کند.

پست های شخصی ممنوع 

توییت کردن پست های شخصی و استفاده از لوکیشن ، اکیدا ممنوع !…

اگر قصد دارید که یک فضای خصوصی در توییتر را برای خود و دوستانتان ایجاد کنید، توییتر قابلیت  protect my tweets  را برای ان دسته از کاربرا قرار داده است که با استفاده از آن می توانید یک حساب کاربری خصوصی را ایجاد کنید. البته بهتر است که قابلیت لوکیشن یا موقعیت یابی خودتان را غیر فعال کنید زیرا با انجام این کار تا حد زیادی از امکان هک شدن و در دسترس بودن هکر ها جلوگیری می کنید. 

برای انجام این کار کافی است تا به بخش تنظیمات و قسمت امنیت بروید 

در بین گزینه های موجود به قسمت tweet privacy  مراجعه کنید و گزینه ی protect my tweets  را فعال کنید

 و برای غیر فعال کردن لوکیشن توییت ها این بار در قسمت امنیت و حفاظت tweet location  را انتخاب کرده و گزینه add a location to my tweets را غیر فعال کنید.

تایید دو مرحله ای 

برای این که کد تایید شما فعال شود لازم است تا مراحل زیر را انجام دهید:

  1. وارد حساب کاربریتان در توییتر شوید.

  2. در گوشه سمت راست که عکس کاربریتان قرار دارد،کلیک کنید.

  3. در قسمت منو گزینه ی تنظیمات را انتخاب کنید.

  4. حالا که وارد بخش تنظیمات شدید گزینه ی security and privacy را انتخاب کنید.

  5. کد تایید را فعال کنید.

یکی دیگر از نکات مهم درباره فعال کردن کد تایید دو مرحله ای این است که بهتر است شما آن را فعال کنید تا هکری که شما را هک می کند. یکی از کار هایی که هکر ها اگر بتوانند حتما آن را انجام می دهند این است که بعد از نفوذ به اکانت شما، تایید دو مرحله ای را فعال می کنند تا بتوانند شما را از اکانت خودتان بیرون می اندازند. برای همین بهتر است که شما این گزینه فعال کنید که یک، احتمال هک شدن را تا حد زیادی کم کنید و هم به این شکل از اکانت خودتان بیرون انداخته نشوید.

 

نرم افزار های امنیتی 

آنتی ویروس ها، از ابزار های به شدت کاربردی و مهم هستند که شما می توانید با کمک گرفتن از آنها، اشتباهات خودتان در حفظ امنیت را جبران کنید! 


 

وب سایت ستایش...
ما را در سایت وب سایت ستایش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ستایش setayesh12 بازدید : 89 تاريخ : شنبه 27 اسفند 1401 ساعت: 17:49

Viber یک پیام رسان رایگان است که شما را از طریق اینترنت به هر کسی در جهان متصل می کند. از طریق پیام رسان وایبر برای دوستان یا اعضای خانواده خود پیامک ارسال کنید. احساسات خود را با برچسب های جالب، شکلک ها (شکلک ها) یا به اشتراک گذاری عکس ها و ویدیوها بهتر بیان کنید.

وایبر چقدر ایمن است؟

وایبر به دلیل اینکه این پیام رسان فاقد امکانات امنیتی مورد نیاز برای پیام رسانی امن است، خیلی زود عرصه رقابت با پیام رسان های دیگری مانند تلگرام را ترک کرد. به عبارت دیگر امنیت تلگرام و برنامه های مشابه بسیار بالاتر از وایبر است. همچنین سرعت پایین این پیام رسان نسبت به تلگرام یکی دیگر از دلایل شکست این برنامه بود.

وایبر از آنجایی که هیچ رمزگذاری سرتاسری در ارتباطات آن وجود ندارد، امنیت بسیار پایینی دارد و دسترسی به متن پیام ها با حملاتی مانند MITM آسان است. همچنین پیام‌ها در سرور اصلی نرم‌افزار ذخیره می‌شوند، بنابراین تمامی پیام‌ها به راحتی توسط هکرهای غیرمجاز به سرور دریافت می‌شوند.

نظارت بر وایبر فرزندان

وایبر با دریافت لیستی از تمام مخاطبین تلفن شما و ذخیره آنها در سرور خود، تمام اطلاعات و مخاطبین شما را دریافت می کند و هرگز اعلام نمی کند که برای چه اهدافی از این اطلاعات استفاده خواهد کرد. همچنین در حین نصب این برنامه دسترسی های زیادی مانند تغییر فایل های گوشی از شما خواسته می شود. اما مهم ترین نکته ای که باعث می شود این برنامه به یک برنامه غیر قابل اعتماد به خصوص در ایران تبدیل شود، طراحی و توسعه وایبر در اسرائیل است و همین مشکل نگرانی ها را در استفاده از این برنامه بسیار افزایش داده است.

چگونه وایبر را هک كنيم؟

راه های زیادی برای هک وایبر وجود دارد، برخی از آنها بسیار ساده و برخی دارای پیچیدگی های نرم افزاری هستند و نیاز به تکنیک های مهندسی اجتماعی دارند. در هک وایبر می توان به روش های مختلفی از جمله استفاده از کالی لینوکس، استفاده از شماره تلفن و استفاده از نرم افزارهای هک اشاره کرد. البته راه های دیگری نیز برای هک این پیام رسان پیشنهاد شده است که پیچیدگی های خاص خود را دارد.

 

 

وب سایت ستایش...
ما را در سایت وب سایت ستایش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ستایش setayesh12 بازدید : 92 تاريخ : شنبه 27 اسفند 1401 ساعت: 15:11

 

اینستاگرام یکی از پرطرفدار ترین شبکه های اجتماعی ، با کاربرد ها و قابلیت های مختلف است . همانگونه که میدانید امروزه شبکه های اجتماعی در زندگی روزمره مردم نقش بسیاری دارند. تمام افراد به روش های مختلف با این شبکه ها سروکار دارند . 

در اینجا ما به چند ترفند برای افزایش ویو در اینستاگرام می پردازیم :

 

1. انتخاب زمان درست برای اشتراک گذاری محتوا 

برای اشتراک گذاشتن پست ها، بهترین زمان افزایش ویو اینستاگرام را باید بر اساس قشر مخاطبانتان انتخاب کنید. اگر فالوورهای شما بیشتر بزرگسالان هستند، بهترین زمان برای به اشتراک گذاشتن پست ها بعد از پایان تایم کاری ادارات یا در ساعت های پایانی شب می باشد. یا اکثر فالوورهای شما را نوجوانان یا دانش آموزان تشکیل داده باشند، بهترین زمان انتشار پست هایتان بعد از تعطیل شدن مدارس است.

 

2. استفاده از هشتگ 

یکی دیگراز راه های افزایش ویو اینستاگرام استفاده از هشتگ می باشد. شما برای دسته بندی پست هایتان می توانید از این روش استفاده کنید. هنگامی که کاربران اینستاگرام یک هشتگ را سرچ می کنند، تمام پست هایی که برچسب این هشتگ را خورده باشند را می توانند ببیند. حتما برای اینکه پست های شما بیشتر و بهتر دیده شوند از هشتگ هایی متناسب با موضوع پست هایی که به اشتراک می گذارید را پیدا کنید. از هشتگ های ترند شده برای بهتر دیده شدن استفاده کنید . با این کار پست هایی که در پیج خود  به اشتراک می گذارید بهتر دیده می شوند. این یکی از راهکارهای افزایش ویو اینستاگرام است. بخاطر داشته باشید در لیست دسته بندی هشتگ ها، پست هایی که موضوع آن ها با هشتگ ها، نامرتبط می باشند توسط اینستاگرام از لیست حذف می شوند 

 

کنترل اینستاگرام دیگران وب سایت ستایش...

ما را در سایت وب سایت ستایش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ستایش setayesh12 بازدید : 102 تاريخ : دوشنبه 22 اسفند 1401 ساعت: 19:43

 

واتساپ با اعمال یک سری قوانین محدود کننده، در تلاش است تا فعالیت‌های انبوه از طریق این پلتفرم را ناممکن سازد و تبلیغ در واتساپ را در انحصار خودش نگه دارد تا فقط خودش بتواند از این طریق کسب درآمد کند

البته واتساپ هنوز سیستم فروش تبلیغ را در این پلتفرم فعال نکرده است اما جای هیچ شکی نیست که این اتفاق در آینده رخ خواهد داد زیرا همه پلتفرم‌های بزرگ در نهایت به سیستم کسب درآمد از طریق فروش تبلیغات روی خواهند آورد.

 

کنترل واتس اپ دیگران وب سایت ستایش...

ما را در سایت وب سایت ستایش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ستایش setayesh12 بازدید : 89 تاريخ : يکشنبه 21 اسفند 1401 ساعت: 15:24

این روزها در شبکه های اجتماعی از ابزار هک تلگرام و ناامن شدن فضای اطلاعات محرمانه سخن زیادی به میان می آید. اما آیا هک کردن تلگرام واقعا کار آسانی است؟ آیا امنیت تلگرام آنقدر پایین است که فردی می تواند به حساب ما نفوذ کرده و چت های خصوصی ما را بخواند؟

تلگرام امنیت بالایی دارد و نفوذ به آن کار آسانی نیست اما این به آن معنی نیست که هک کردن تلگرام محال است. بسیار دیده ایم که حساب های کاربری افراد توسط هکرها به سرقت رفته است. در این مقاله قصد داریم که موضوع پروتکل امنیت تلگرام را مرور کرده و امکان هک کردن حساب های Telegram را بررسی کنیم.

الگوریتم تامین امنیت تلگرام

تلگرام برای رمزگذاری اطلاعات بین client (برنامه) و server خود از پروتکلی به نام MTProto استفاده می کند. این پروتکل از یک الگوریتم رمزگذاری AES با ۲۵۶ بیت، RSA با ۲۰۴۸ بیت و Diffie-Hellman key exchange تشکیل شده است.

الگوریتم های ذکر شده به قدری امن و مستحکم هستند که رمزگشایی یک متن رمزگذاری شده با آن ها به همراه یک کلید خاص، می تواند تا قرن ها زمان ببرد. 

 

تلگرام دو حالت چت با امنیت متفاوت دارد که عبارت اند از:

  •  چت معمولی

  • چت پنهان (Secret Chats)

امنیت چت عادی

چت های عادی تلگرام شامل هرگونه تبادل داده به غیر از حالت چت های پنهانی، مثل گفتگو در کانال ها، گروه ها و گفتگوهای عادی می باشد. در این گونه چت ها ارتباط بین کلاینت و سرور توسط پروتکل MTProto رمزگذاری می شود. با این وجود، یک کپی از محتوای اصلی در سمت سرور ذخیره می شود.

به دلیل کپی شدن اطلاعات، بازیابی و مشاهده آن ها علاوه بر طرفین گفتگو، در سمت سرور نیز امکان پذیر است. به همین دلیل این چت ها قابل فوروارد هم هستند.

امنیت چت های پنهانی

با استفاده از این قابلیت که تنها بین دو نفر و به صورت پنهان صورت می گیرد، همه اطلاعات رد و بدل شده کاملا پنهان باقی مانده و به غیر از طرفین گفتگو، کسی (حتی سرور تلگرام) از متون ارسال شده باخبر نمی شود. روش کار در سکرت چت به این صورت است که طبق معمول، داده ها بین سرور و کلاینت با پروتکل MTProto رمزگذاری می شوند. یک لایه امنیتی دیگر به متن ارسال شده اصلی اضافه می شود که آن را با یک کلیدی که دو طرف گفتگو باید آن را با یکدیگر به اشتراک بگذارند، یک بار دیگر رمزگذاری می کند.

داده ها پس از ارسال به سرورهای تلگرام، مستقیماً و بدون ثبت شدن هیچ اطلاعاتی در سمت سرور، به گیرنده تحویل داده می شوند. توجه کنید که حتی اگر این اطلاعات ذخیره نیز شوند، چون کلید اصلی رمزگذاری تنها بین دو طرف گفتگو به اشتراک گذاشته شده، خواندن آن ها در سمتی به غیر از این دو غیر ممکن خواهد بود.

آیا هکر می تواند امنیت تلگرام را نقض کند؟

تا اینجا در رابطه با سازوکار تامین امنیت در تلگرام توسط پروتکل MTProto توضیح دادیم.  پشت تیم امنیتی تلگرام، متخصصانی با مدارج بالا در ریاضیات و الگوریتم فعالند که پیوسته روی امنیت تلگرام کار می کنند. مدیران تلگرام به قدری از امنیت برنامه خود مطمئن هستند که جوایز نقدی بالایی برای کسانی که بتوانند این برنامه را هک کنند در نظر گرفته اند. کسی تاکنون نتوانسته مستقیما سرور تلگرام را هک کند یا پروتکل امنیتی آن را بشکند.

با این وجود هیچ چیزی در دنیای اینترنت غیرممکن نیست. شاید سال ها بعد تکنولوژی به حدی پیشرفته شود که قدرت محاسباتی دستگاه ها قابلیت محاسبه و رمزگشایی کدهای تلگرام را داشته باشند. قطعا تا آن زمان روش های کدگذاری ارتقا پیدا می کنند و تلگرام برای باقی ماندن در صحنه نرم افزارها، باید پروتکل هایش را ارتقا دهد.

در نتیجه امکان هک کردن تلگرام به صورتی که بسیاری از افراد فکر می کنند، وجود ندارد. همه اطلاعات رد و بدل شده رمزگذاری می شوند پس نمی توانیم هیچ پیام جعلی را از سمت یک کاربر حقیقی دیگر بفرستیم یا پیام های وی را مشاهده کنیم و یا به اطلاعات او دسترسی داشته باشیم. اما منظور از هک تلگرام چیست؟ افرادی که به حساب های تلگرامی نفوذ می کنند از چه طریق این کار را انجام می دهند؟ به این سوال در ادامه پاسخ می دهیم.

روش تلگرام برای بالا بردن امنیت

تا این جا توضیح دادیم که نفوذ به کد تلگرام مقدور نیست و حتی در صورت ممکن بودن، هزینه مالی و زمانی غیرقابل محاسبه ای دارد. بنابراین هکرها برای نفوذ به حساب کاربران به دنبال راه حل دیگری هستند و بهترین راه حل، نفوذ از طریق خود کاربر می باشد. در مقاله ای تحت عنوان هک کردن تلگرام دیگران به طور مفصل در رابطه با هک حساب های تلگرامی توضیح داده ایم.

وب سایت ستایش...

ما را در سایت وب سایت ستایش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ستایش setayesh12 بازدید : 91 تاريخ : يکشنبه 21 اسفند 1401 ساعت: 13:06